kleermakerszit / sukhasana | ProYoga

Yoga-oefening / Asana

kleermakerszit / sukhasana

Eén van de meest bekende en eenvoudige houdingen binnen en buiten de yoga. Ook zeer geschikt voor meditatie.
Foto
kleermakerszit / sukhasana
Instructies
  • Ga op de vloer zitten en kruis je benen voor je.
  • Plaats je voeten onder de andere knie, zodat er ruimte komt tussen je voeten en het bekken.
  • Verleng je staartbeen naar beneden en verleng de wervelkolom en de kruin naar boven.
  • Leg je handen omgekeerd op je knieën, in een mudra of in een kommetje in je schoot.
  • Blijf enkele ademhalingen in deze houding of langer voor een meditatie.
Focus van de blik / dristhi
  • Met gesloten ogen
  • Recht vooruit
Minder belastende variant op deze yogahouding
  • Gebruik een kurkblok, (meditatie)kussen of opgerolde handdoek om op te zitten.
Intensievere variant op deze yogahouding
  • Op een uitademing, til je armen op en kantel het bovenlichaam naar voren vanuit de heupen en breng je handen op schouderbreedte voor je naar de vloer.
Type yoga-oefening

Geschikt voor: 

Verhoogd risico

Contra-indicaties: 

zin in een yogaretraite?

Boek een yogaretraite

zoek een yogaretraite die bij jou past

yoga, surf & yoga, of liever verstilling en meditatie


gewenste aankomstdatum

Enjoy your daily

Yoga Design Lab

Yoga Design Lab | aanbieding met kortingscode voor combinatiekorting tot 20% korting
bij 4 artikelen

Privacy & Voorwaarden

Contact

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

copy protected © 2014-2019 ProYoga © 2014 - ProYoga®