Yoga-oefening / Asana

kat-koe stretch / marjaryasana-bidalasana

Deze combinate van de houdingen Kat (Marjaryasana) en Koe (Bidalasana) wordt meestal gebruikt om de ruggegraat op te warmen en te stretchen.
Foto
kat-koe stretch / marjaryasana-bidalasana
Instructies
  • Ga op handen en knieën zitten.
  • Je handen staan recht onder je schouders en je knieën zijn iets uit elkaar, recht onder je heupen.
  • Adem uit en trek je staartbeen onder je en maak de rug bol, met je hoofd ingetrokken in de houding Kat (Marjaryasana).
  • Adem in en maak een holle rug met je hoofd omhoog in de houding Koe (Bidalasana).
  • Herhaal deze oefening een aantal keren in een vloeiende beweging van Kat naar Koe en weer terug.
  • Let hierbij op de juiste ademhaling.
Focus van de blik / dristhi
  • Naar de navel
  • Omhoog
  • Recht vooruit
Video
Intensievere variant op deze yogahouding
  • Strek kruiselings één been en één arm en trek ze vervolgens weer onder het lichaam in. Wissel dit af voor beide zijden.
  • Til enkele keren één been omhoog als een hondje dat tegen een paaltje plast. Herhaal dit voor de andere zijde.
Type yoga-oefening
Verhoogd risico

Contra-indicaties: 

zin in een yogaretraite?

Boek een yogaretraite

zoek een yogaretraite die bij jou past

yoga, surf & yoga, of liever verstilling en meditatie


gewenste aankomstdatum

Enjoy your daily

Mila's kinderyoga

Privacy & Voorwaarden

Contact

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

copy protected © 2014-2019 ProYoga © 2014-2019 ProYoga