Yoga-oefening / Asana

omlaagkijkende hond met gestrekt been / adho mukha svanasana

De Omlaagkijkende Hond, ook bekend als Neerwaartse Hond, in dit geval met gestrekt been wordt ook weleens de Hond op Drie Benen genoemd. Deze houding is een iets intensievere variant op de Omlaagkijkende Hond en kan makkelijk als variant opgenomen worden in een Zonnegroet.
Foto
omlaagkijkende hond met gestrekt been / adho mukha svanasana
Instructies
  • Kniel op de grond met je handen en knieën.
  • De knieën bevinden zich onder de heupen, de rug is recht en de handen staan onder de schouders.
  • Spreid je vingers en verdeel de druk op je handen naar allevier de zijden.
  • Adem in en span je spieren aan van je handen naar je schouders.
  • Terwijl de armen recht en gespannen blijven, adem in en trek je schouderbladen op naar je rug.
  • Adem in en duw de heupen omhoog zodat de rug, armen en benen gestrekt zijn.
  • Strek het been op een inademing en houd deze houding een paar ademhalingen vast.
  • Laat het been zakken op een uitademing.
  • Strek het andere op een inademing en blijf een paar ademhalingen in deze houding.
  • Laat het been naar de grond zakken op een uitademing.
  • Laat jezelf in rust komen in de Kindhouding of vervolg de Zonnegroet.
Focus van de blik / dristhi
  • Richting vloer
  • Tussen de voeten door
Minder belastende variant op deze yogahouding
Type yoga-oefening

Geschikt voor: 

Soort oefening: 

Verhoogd risico

zin in een yogaretraite?

Boek een yogaretraite

zoek een yogaretraite die bij jou past

yoga, surf & yoga, of liever verstilling en meditatie


gewenste aankomstdatum

Enjoy your daily

Mila's kinderyoga

Privacy & Voorwaarden

Contact

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

copy protected © 2014-2019 ProYoga © 2014-2019 ProYoga