pauw / mayurasana | ProYoga

Yoga-oefening / Asana

pauw / mayurasana

Foto
pauw / mayurasana
Instructies
  • Begin in de Lotushouding (Padmasana).
  • Buig voorover en ga op je handen en knieën zitten.
  • Draai je handen met de vingers richting je knieën terwijl de pinken elkaar lichtjes raken.
  • Buig je ellebogen, houd je handen bij elkaar en verplaats je gewicht naar voren zodat je buik op je onderarmen en je borstkast op je bovenarmen rust.
  • Vrouwen kunnen hun armen wat verder uit elkaar plaatsen om hun borsten niet te belasten.
  • Verplaats je gewicht naar voren zodat je voeten loskomen van de grond en balanceer op je armen en handen.
Focus van de blik / dristhi
  • Naar het puntje van de neus
Video

Credits: 

Minder belastende variant op deze yogahouding
  • Voer deze oefening uit met gestrekte benen, verplaats je gewicht naar voren zodat je voeten loskomen van de grond en balanceer op je armen en handen.

 

  • Laat je knieën en voeten de grond raken, maar oefen met loskomen van de vloer door je gewicht te verplaatsen.
Type yoga-oefening
Verhoogd risico
Counterpose

zin in een yogaretraite?

Boek een yogaretraite

zoek een yogaretraite die bij jou past

yoga, surf & yoga, of liever verstilling en meditatie


gewenste aankomstdatum

Enjoy your daily

Yoga Design Lab

Yoga Design Lab | aanbieding met kortingscode voor combinatiekorting tot 20% korting
bij 4 artikelen

Privacy & Voorwaarden

Contact

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

copy protected © 2014-2019 ProYoga © 2014 - ProYoga®