Yoga-oefening / Asana

kameel / ustrasana

De hele rug wordt opgerekt en getraind. Hierdoor is de oefening geschikt voor mensen met afhangende schouders en een bolle rug. Deze houding kan zowel door ouderen als mensen met rugklachten geoefend worden.
Foto
kameel / uṣṭrāsana
Instructies
  • Ga op je knieën zitten met de dijen parallel.
  • Zet je handen op je heupen, je onderbenen bevinden zich op heupbreedte uit elkaar.
  • Strek je voeten uit naar achteren en druk je teennagels in de vloer.
  • Adem in en trek je dijen naar achteren. Bij de uitademing beweeg je je staartbotje naar voren om je onderrug te verlengen.
  • Adem in en strek je achterover van bekken tot hoofd.
  • Adem uit en rijk met je rechterhand naar je rechtervoet. Vervolgens met links.
  • Laat je hoofd voorzichtig achterover zakken, maak je nek lang en duw je borst naar voren.
  • Trek je schouders en ellebogen naar elkaar toe.
  • Hoe deze positie enkele ademhalingen vast.
  • Kom voorzichtig omhoog met je hoofd naar achteren.
  • Rust door op je hielen te gaan zitten.
Focus van de blik / dristhi
  • Met gesloten ogen
  • Omhoog
Video
Minder belastende variant op deze yogahouding
  • Plaats je handen in je onderrug voor steun bij de achteroverbuiging.
  • Plaats twee blokken naast je enkels en laat je handen hierop rusten.
kameel / ustrasana
Type yoga-oefening

Geschikt voor: 

Iyengar-moeilijkheidsgraad: 

  • 3 sterren
Verhoogd risico

Contra-indicaties: 

zin in een yogaretraite?

Boek een yogaretraite

zoek een yogaretraite die bij jou past

yoga, surf & yoga, of liever verstilling en meditatie


gewenste aankomstdatum

 

Mila's kinderyoga

bordspel met 36 oefeningen om kinderen op een speelse manier in hun kracht zetten

Privacy & Voorwaarden

Contact

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

copy protected © 2014-2018 ProYoga © 2014-2018 ProYoga