knie-naar-oor / karnapidasana | ProYoga

Yoga-oefening / Asana

knie-naar-oor / karnapidasana

De Karnapidasana is een veeleisende houding met een diepe vooroverbuiging die veel flexibiliteit van de rug vergt en tegelijkertijd voor veel druk op de nek zorgt. Iyengar daarentegen geeft slechts één ster voor moeilijkheidsgraad. Deze oefening is een variant op de Halanasana en de minder intensieve variant lijkt ook veel op de Konijnhouding (Sasangasana) bekend van Bikram Yoga.
Foto
knie-naar-oor / karnapidasana
Instructies
  • Begin vanuit de Lijkhouding en kom in de Ploeghouding.
  • Buig je knieën tot naast je oren.
  • Strek je armen achter je rug en strengel de vingers in elkaar om je bovenlichaam omhoog te houden en je nek te ontlasten.
  • Druk je schenen en de bovenkant van je voeten tegen de vloer zodat de tenen naar achteren wijzen.
  • Sla je armen om je benen, leg ze in de knieholtes en sla je handen in elkaar.
  • Houd deze houding een aantal ademhalingen vast en kom terug in de Ploeg.
Focus van de blik / dristhi
  • Met gesloten ogen
  • Naar de navel
  • Naar het puntje van de neus
Minder belastende variant op deze yogahouding
  • Plaats de knieën naast het voorhoofd.
  • Geef steun aan je rug met je armen.
Intensievere variant op deze yogahouding
  • Sla de armen om de onderkant van je benen terwijl je deze omhoog trekt.

 

  • Sla de armen over je knieën en pak de achterkant van je hoofd vast. Deze houding is ook een bekende mudra.
oordrukhouding / karnapidasana
Type yoga-oefening

Geschikt voor: 

Iyengar-moeilijkheidsgraad: 

  • 1 ster
Verhoogd risico

zin in een yogaretraite?

Boek een yogaretraite

zoek een yogaretraite die bij jou past

yoga, surf & yoga, of liever verstilling en meditatie


gewenste aankomstdatum

Enjoy your daily

Yoga Design Lab

Yoga Design Lab | aanbieding met kortingscode voor combinatiekorting tot 20% korting
bij 4 artikelen

Privacy & Voorwaarden

Contact

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

copy protected © 2014-2019 ProYoga © 2014 - ProYoga®