krijger II / virabhadrasana II | ProYoga

Yoga-oefening / Asana

krijger II / virabhadrasana II

De Krijger II, de Tweede Krijgerhouding, (Virabhadrasana II) heeft zijn naam gekregen van de mythologische held Virabhadra, die ontstond toen Siva, de leider van de goden, een haarlok op de grond gooide Deze houding traint de beenspieren en buikorganen, vermindert kramp in de kuiten en dijen, en zorgt voor soepelheid in de been- en rugspieren.
Foto
krijger II / virabhadrasana II
Instructies
  • Begin in Tadasana.
  • Kijk recht vooruit, adem in, plaats je voeten ver uit elkaar en strek je armen.
  • Draai je linkervoet een beetje naar binnen en draai je rechtervoet naar rechts.
  • Span je beenspieren aan, adem uit en buig je rechterknie in een hoek van 90 graden.
  • Draai je hoofd naar rechts en hou deze houding een aantal ademhalingen vast.
  • Om terug te komen in rust, draai je voeten naar voren en kom op een inademing naar boven.
  • Herhaal voor de andere zijde.
Focus van de blik / dristhi
  • Over de gestrekte arm
Video

Video Credits: 

Intensievere variant op deze yogahouding
  • Leg je hand op de zijkant van je knie van het gestrekte been en strek de andere arm omhoog.
Type yoga-oefening

Geschikt voor: 

Iyengar-moeilijkheidsgraad: 

  • 1 ster
Verhoogd risico

Contra-indicaties: 

Counterpose

zin in een yogaretraite?

Boek een yogaretraite

zoek een yogaretraite die bij jou past

yoga, surf & yoga, of liever verstilling en meditatie


gewenste aankomstdatum

Enjoy your daily

Yoga Design Lab

Yoga Design Lab | aanbieding met kortingscode voor combinatiekorting tot 20% korting
bij 4 artikelen

Privacy & Voorwaarden

Contact

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

copy protected © 2014-2019 ProYoga © 2014 - ProYoga®