opwaartse krijger II / urdhva virabhadrasana II | ProYoga

Yoga-oefening / Asana

opwaartse krijger II / urdhva virabhadrasana II

De opwaartse of achterwaardse krijger is een variant op de tweede krijgerhouding, waarbij je langzaam achterover draait en met je hand over je gestrekte been naar achteren glijdt.
Foto
opwaartse krijger II / urdhva virabhadrasana II
Instructies
  • Begin in Tadasana.
  • Kijk recht vooruit, adem in, plaats je voeten ver uit elkaar en strek je armen.
  • Draai je linkervoet een beetje naar binnen en draai je rechtervoet naar rechts.
  • Span je beenspieren aan, adem uit en buig je rechterknie in een hoek van 90 graden.
  • Laat je rechterhand langzaam over je linkerbeen naar achteren glijden en strek je linkerarm langs je hoofd naar achteren.
  • Draai je hoofd naar boven en hou deze houding een aantal ademhalingen vast.
  • Om terug te komen in rust, draai je voeten naar voren en kom op een inademing naar boven.
  • Herhaal voor de andere zijde.
Focus van de blik / dristhi
  • Omhoog
  • Recht vooruit
Video

Video Credits: 

Minder belastende variant op deze yogahouding
Type yoga-oefening

Geschikt voor: 

Iyengar-moeilijkheidsgraad: 

  • 6 sterren
Activerend voor
Verhoogd risico

Contra-indicaties: 

zin in een yogaretraite?

Boek een yogaretraite

zoek een yogaretraite die bij jou past

yoga, surf & yoga, of liever verstilling en meditatie


gewenste aankomstdatum

Enjoy your daily

Yoga Design Lab

Yoga Design Lab | aanbieding met kortingscode voor combinatiekorting tot 20% korting
bij 4 artikelen

Privacy & Voorwaarden

Contact

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

copy protected © 2014-2023 ProYoga © 2014 - ProYoga®