opwaartse krijger II / urdhva virabhadrasana II | ProYoga

Yoga-oefening / Asana

opwaartse krijger II / urdhva virabhadrasana II

Een variant op de tweede krijgerhouding, waarbij je langzaam achterover draait en met je hand over je gestrekte been naar achteren glijdt.
Foto
opwaartse krijger II / urdhva virabhadrasana II
Instructies
  • Begin in Tadasana.
  • Kijk recht vooruit, adem in, plaats je voeten ver uit elkaar en strek je armen.
  • Draai je linkervoet een beetje naar binnen en draai je rechtervoet naar rechts.
  • Span je beenspieren aan, adem uit en buig je rechterknie in een hoek van 90 graden.
  • Laat je rechterhand langzaam over je linkerbeen naar achteren glijden en strek je linkerarm langs je hoofd naar achteren.
  • Draai je hoofd naar boven en hou deze houding een aantal ademhalingen vast.
  • Om terug te komen in rust, draai je voeten naar voren en kom op een inademing naar boven.
  • Herhaal voor de andere zijde.
Focus van de blik / dristhi
  • Omhoog
  • Recht vooruit
Video

Video Credits: 

Minder belastende variant op deze yogahouding
Type yoga-oefening
Verhoogd risico

Contra-indicaties: 

zin in een yogaretraite?

Boek een yogaretraite

zoek een yogaretraite die bij jou past

yoga, surf & yoga, of liever verstilling en meditatie


gewenste aankomstdatum

Enjoy your daily

Yoga Design Lab

Yoga Design Lab | aanbieding met kortingscode voor combinatiekorting tot 20% korting
bij 4 artikelen

Privacy & Voorwaarden

Contact

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

copy protected © 2014-2019 ProYoga © 2014 - ProYoga®