voorovergebogen stafhouding / dandasana | ProYoga

Yoga-oefening / Asana

voorovergebogen stafhouding / dandasana

De Voorovergebogen Stafhouding is een lichte variant op de Stafhouding (Dandasana).
Foto
voorovergebogen stafhouding / dandasana
Instructies
  • Ga op je billen zitten met de benen voorwaarts gestrekt naast elkaar.
  • Vergroot het contact tussen je zitbotjes en de grond door je bekken voorzichtig te kantelen, waarbij je de benen naar binnen kantelt en met je linkerhand je linkerbil optilt en met je rechterhand je rechterbil.
  • Plaats je handen vlak naast je heupen, de vingers wijzen hierbij naar voren.
  • Adem in en strek de armen, waarbij je handen afzet tegen de grond.
  • Maak de borstkas breed en ruim en span de buikspieren iets aan, waardoor de buik wat naar binnen wordt getrokken.
  • Trek de tenen naar je toe, duw de hielen van je af en span de bovenbenen aan, hierdoor komen de knieholten dichter bij de grond.
  • Buig lichtjes voorover vanuit je onderrug.
  • Adem gedurende 5-10 keer rustig in deze houding door en ontspan vervolgens.
Focus van de blik / dristhi
  • Naar de tenen
  • Recht vooruit
Minder belastende variant op deze yogahouding
Type yoga-oefening

zin in een yogaretraite?

Boek een yogaretraite

zoek een yogaretraite die bij jou past

yoga, surf & yoga, of liever verstilling en meditatie


gewenste aankomstdatum

Enjoy your daily

Yoga Design Lab

Yoga Design Lab | aanbieding met kortingscode voor combinatiekorting tot 20% korting
bij 4 artikelen

Privacy & Voorwaarden

Contact

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

copy protected © 2014-2019 ProYoga © 2014 - ProYoga®