foetus / pindasana | ProYoga

Yoga-oefening / Asana

foetus / pindasana

Pinda betekent foetus of embryo en heeft deze naam gekregen vanwege de gelijkenis van een baby in de baarmoeder. Deze houding is een voortzetting van de Opwaartse Lotus (Udhva Padmasana) en een nog intensievere variant op de Schouderstand. De variant waarbij de knieën nog zelfs naast het lichaam geplaatst worden heet Parsva Pindasana. Deze laatste variant krijgt acht sterren van Iyengar voor moeilijkheid.
Foto
embryo / pindasana
Instructies
  • Begin liggend op je rug.
  • Beweeg vanuit de lijkhouding (Savasana) in de schouderstand (Sarvangasana).
  • Buig terwijl je ondersteboven staat je knieën in de lotus (Urdhva Padamasana).
  • Laat vervolgens je knieën verder omlaag zakken tot naast je oren.
  • Sla je armen om je knieën.
  • Houd deze houding een aantal ademhalingen vast.
  • Breng vervolgens je knieën weer omhoog en strek je benen naar het plafond.
  • Laat je langzaam vanuit de schouderstand weer op de mat zakken.
Minder belastende variant op deze yogahouding
Intensievere variant op deze yogahouding
  • plaats de knieën naast het lichaam voor de variant genaamd Parsva Pindasana

zin in een yogaretraite?

Boek een yogaretraite

zoek een yogaretraite die bij jou past

yoga, surf & yoga, of liever verstilling en meditatie


gewenste aankomstdatum

Enjoy your daily

Yoga Design Lab

Yoga Design Lab | aanbieding met kortingscode voor combinatiekorting tot 20% korting
bij 4 artikelen

Privacy & Voorwaarden

Contact

Privacy

Gebruiksvoorwaarden

copy protected © 2014-2019 ProYoga © 2014 - ProYoga®